måndag 23 april 2012

Riktigt nöjd


Åkte ut vid 6 tiden i lördags morse och skulle se om jag kunde hitta någon gös.
Men efter att jag kört runt ett antal timmar utan att hitta några vidare ekon att släppa på så gick jag upp på grunden för att testa lite, och jag lyckades lura upp några gösar och en gädda. Men tyvärr var storleken inget att skryta med. Men däremot blev jag riktigt nöjd med stolen och fästet till ekolodet.
Det var riktigt bra att komma upp så högt då jag kunde sitta mer avslappnat, och problemet med att jag alltid får så ont i handleden var borta. En till stor fördel var att jag nu inte behövde sitta med armen uppåt för att styra elmotorn. Med några småjusteringar kommer detta att bli perfekt.
En annan grej jag tänkte på var om man kan se skillnad på gädda och gös bara genom att titta på ekolodet, har hört en del säga det men kanske inte riktigt trott på det. Men nu när jag fick gäddorna (tappade en också) så är dom bara blåa på lodet, med gösarna var det även inslag av rött och gult också.
Detta kanske bara var en tillfällighet, men det är ganska intressant att forska vidare på. Om det är någon som har liknande erfarenheter så hör gärna av er.
Nu har jag också kört ett par pass med mitt avkapade Edge spö, nu fick jag ju äntligen känna på lite fisk också och det kändes verkligen inte som att jag gjorde ett misstag som kapade av det.
hoppas att jag hinner med ett pass under 4-dagarsledigheten nu till helgen.
Skitfiske på er

//Robert

1 kommentar:

Peter sa...

Hej..

Låter bra att du är nöjd med spöt,, funderar själv på att köpa ett sådant för det känns riktigt gott när man känt på spöt i butik.
(stolen ser kanonskön ut)
Mvh Peter
100%Gös